Ensimmäisen ajokortin suoritus EAS

B‑Kursseja alkaa joka viikko. Ilmoittaudu sen viikon B‑Kurssille, jonka teoriatuntien suorittamisen haluat aloittaa.

Ilmoittautumisen jälkeen saat vahvistusviestin sähköpostitse, viestistä löydät
tunnukset kurssisivullesi sekä selkeät ohjeet kurssin aloittamista varten.

Teoriatunnit on myös mahdollista käydä virtuaalisesti. Kursseja alkaa päivittäin. Ohjeet ja lukujärjestyksen saat autokoulun toimistolta.

Oulunkylän autokoulussa kaikki ajot suoritetaan liikenteessä oikealla autolla, lukuunottamatta pimeänajoa 1 tunti, joka suoritetaan autokoululla simulaattorilla.

Ajokortti suoritetaan yksivaiheisesti sisältäen liikenteen perusteet (EAS) ja riskikoulutuksen (RTK)

Kurssin aikana tulee olemaan teoriaopetusta 8 tuntia ja ajo-opetusta 13 tuntia oikealla autolla. Lisäksi pimeänajo joka suoritetaan simulaattorilla.

Teoriatuntien käyntijärjestyksellä ei ole väliä.

EAS teoriatunnit pidetään Maanantaisin klo.17.15 alkaen Oulunkylän Autokoululla luokassa.

Riskikoulutuksen teoriatunnit ovat virtuaalisesti.

Ajotunnit sovitaan opettajan kanssa!

Liukkaankelin rataopetukseen käytämme pääasiassa Vantaan ajoharjoittelurataa. Radalla käydään läpi mm. hätäjarrutus tilanteet, jarrutusmatkojen havainnoillistaminen , nopeuden vaikutus auton hallittavuuten ääritilanteissa.

Panostamme autokoulussamme erinomaiseen, vuorovaikutteiseen opetukseen!

Kurssimaksu sisältää:

-13h ajotunteja

-8h teoriatunteja

-ajoneuvon käyttö tutkinnossa

-liukasratamaksu

-pimeänajo simulaattorilla

-verkko-oppimisympäristö Ajokaista / teoriakoeharjoittelu

B-henkilöautokortin kurssimaksu: hinnasto

Henkilöautokorttia suorittaessa kurssihinnan lisäksi tulee vielä viranomaiskulut ja muut kulut: ajokoemaksu 99€, teoriakoemaksu 40€ (suullinen teoriakoe 60min 107€), ajokorttilupa 39€/24€.

Lisäksi passikuvat ajokorttilupaa varten (mikäli sinulla on tuore passi/ henkilökortti, voit käyttää sitä kuvaa).

Ajokorttiluvan voit hakea netissä Traficomin sivuilta, mikäli sinulla on voimassa oleva passi tai henkilökortti. Lupamaksu 24€

Luvan voit myös hakea Ajovarman toimipisteeltä. Ajan voi varata etukäteen osoitteessa:

Lupamaksu paikanpäällä 39€

B-henkilöautokortilla voit
kuljettaa pakettiautoa ja muita ajoneuvoja, joiden kokonaismassa on enintään
3500 kg ja joissa on kuljettajan lisäksi tilaa enintään kahdeksalle henkilölle,
sekä ajoneuvoyhdistelmät, joiden vetoauto kuuluu tähän luokkaan ja joissa
hinattavan ajoneuvon kokonaismassa on enintään 750kg tai koko yhdistelmän
kokonaismassa enintään 3500 kg eikä hinattavan ajoneuvon kokonaismassa ylitä