Ajokortti Helsinki

Ajokortti Helsinki – Tervetuloa suorittamaan ajokortti hyvin palvelevaan Oulunkylän Autokouluun!

Autokoulun B-kurssille pääset ilmoittautumaan tästä »

Meillä suoritat henkilöautokurssin nykyaikaisilla menetelmillä ja uusilla, siisteillä autoilla.

Ajotunnit ajamme liikenteessä, ainoastaan pimeänajo suoritetaan simulaattorilla. Teoriatunnit pidetään autokoululla isossa luokkatilassa ja lisäpalveluna meiltä voi ostaa myös nettiteoriatunteja.

Autokoulu sijaitsee Helsingissä erinomaisten kulkuyhteyksien varrella. Meille pääset esimerkiksi junalla aivan läheisyydessä olevalle Oulunkylän junaseisakkeelle. Bussipysäkkejä lähellämme on monia, esimerkiksi Jokeri-linja pysähtyy aivan vieressämme.

Oulunkylän Autokoulun löydät somesta Facebookista ja Instagramista!

Ajokortti Helsinki – B-kurssi

Henkilöautokortin suoritus pitää sisällään teoriatunteja 19h ja ajotunteja 17h. B-kurssissa 17 ajotuntia ajetaan perinteisesti liikenteessä laadukkailla autoilla. Pimeänajo suoritetaan ennen ajokokeeseen menoa autokoululla simulaattorilla. Pimeänajon simulaattori palvelee käyttäjiään ympärivuotisesti!

Ensimmäisessä vaiheessa käydään myös ajoharjoitteluradalla ajamassa liukkaankelin rata-ajo.

Käytämme liukkaankelin ratana pääasiassa Vantaan ajoharjoittelurataa.

Oppimateriaalit sekä ilmaiset koodit nettiharjoitteluun saat meiltä ensimmäisellä teoriatunnilla. Ensimmäisellä tunnilla saat meiltä myös lukujärjestyksen, josta voit kätevästi seurata milloin sinun tulee olla teoriatunnilla autokoululla. Saat ensimmäisellä teoriatunnilla myös käyttäjätunnuksen ja salasanan nettipalveluun, josta näet jo suorittamasi teoriatunnit ja mitä tunteja sinulla on vielä jäljellä ja milloin ne menevät autokoululla.

Ajokortin alkutaipaleella tulee hakea ajokorttilupa Ajovarmalta. Annamme tähän ohjeet autokoulun aloitettuasi. Koska ilman ajokorttilupaa ei pääse tutkintoihin, niin suosittelemme hakemaan luvan jo mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Kun kaikki teoriatunnit on suoritettu, ajokorttilupa on haettu ja olet treenannut netissä tarpeeksi teoriakokeeseen menoa varten, voimme varata sinulle ajan teoriakokeeseen. Teoriakokeen tehtyäsi, voimme varata loput ajotunnit ja ajokokeen.

Harjoitteluvaihe

B-kurssin jälkeen suoritetaan autokoulun toinen vaihe, eli harjoitteluvaihe. Harjoitteluvaihe alkaa, kun olet jo saanut ajokortin. Suosittelemme harjoitteluvaiheeseen osallistumista mahdollisimman pian ajokortin saamisesta, esimerkiksi 1-3 kk kuluessa ajokokeesta. Harjoitteluvaihetta on kuitenkin aikaa suorittaa kaiken kaikkiaan 24kk. Kurssilla selvitetään kuinka taitosi ovat kehittyneet ensimmäisen vaiheen jälkeen. Opettaja saattaa esimerkiksi pyytää sinua näyttämään ajokokeesta saamasi palautteen ja voitte harjoitella vielä kimuranteilta tuntuvia asioita liikenteessä. Harjoitteluvaiheeseen kuuluu yksilöajotunti, teoriatunti sekä ryhmäajotunti.

Ajokortti Helsinki – syventävä vaihe

Syventävän vaiheen voit tulla suorittamaan, kun ajokorttisi saamisesta on kulunut minimissään 3 kuukautta ja olet jo suorittanut harjoitteluvaiheen sekä pimeänajon. Kurssi tulee kuitenkin suorittaa 24kk kuluessa ajokortin saamisesta. Jos pimeä on tässä vaiheessa vielä suorittamatta, voit suorittaa sen meillä simulaattorilla ennen kurssia. Ole asiasta yhteydessä hyvissä ajoin ennen kurssipäivää. Meillä syventävän vaiheen kurssi pidetään tiiviisti yhden päivän aikana, ainoastaan ennen kurssipäivää ajettava taloudellinen ajotunti ajetaan 1-2 viikkoa ennen kurssipäivää. Syventävässä vaiheessa suoritetaan liukasrata sekä teoriatunteja.

Ajokortin hinta

Katso tarkat hinnat hinnastostamme.

Hanki ajokortti Helsingissä - Ota yhteyttä!

Henkilökunnan yhteystiedot löytyvät täältä »
Voit myös ottaa yhteyttä lomakkeella.